czwartek, 30 sierpnia 2012

Łuków Kaszanka podlaska




Ten właśnie produkt znalazł się u mnie w domu. Kaszanka...i do tego KUPNA...

Jako mała dziewczynka zawsze się zajadałam nią z grilla. Nie chciałam nic innego tylko dla mnie musiała być kaszanka dużo musztardy i ketchupu.Potem dowiedziałam się z czego ona się składa. I zakończyłam moje wielbienie.


Wiele jest spekulacji na temat tego, czy kaszanka jest zdrowa, czy też nie. Nazywa się ją często ,,kiełbasą dla ubogich’’, gdyż jest tania, a to co mieści się w jej wnętrzu, pozostawia wiele do życzenia. Niekoniecznie jednak koneserzy kaszanek muszą pochodzić z biednych rodzin. Zwolenników jej można doszukiwać się zarówno wśród rolników, polityków, jak również i biznesmenów. Nie ma reguły - zasadniczą rolę odgrywa tutaj gust kulinarny. Odpowiadając sobie na pytanie, czy kaszanka jest zdrowa, również napotkamy szereg trudności. Są pewne aspekty, które wskazują na pozytywne cechy kaszanki, można doszukać się również negatywów. Zawarta w niej krew ma duże ilości przyswajalnego żelaza. Poza tym, znajdują się w niej probiotyki i antyoksydanty. Nie ma jednak tam węglowodanów, które są dobrze przyswajane przez organizm człowieka. Nie można więc jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, czy jest ona zdrowa i czy warto ją włączyć do diety.

Oczywiście jeśli ktoś lubi kaszankę, może sobie na nią jak najbardziej pozwolić. Nie zmienia to jednak faktu, że wszystko jada się z umiarem. Na pewno kaszanka nie jest tak zdrowa, jak pełnoziarniste, ciemne pieczywo, czy też jak duże ilości warzyw.

OPINIA: A więc do konkretów. Te oto cudo no powiem szczerze LUBIE. Nie jem jednak często  bo  skład mnie obrzydza. Zjadłam mały kawałek i powiem jakoś mnie brzuch rozbolał.
Gdybym nie miała ketchupu i bułeczki świeżutkiej nawet bym nie tkneła. Jeśli już jeść to taką od babci swojską.Więc ja odradzam kupna tego kaszankopodobnego świństwa. Jednak mój tato się bardzo nią zachwyca i on lubi takie rzeczy. Ale i tak każdy powie jedno.
SWOJSKIE TO SWOJSKIE
Ocena 1,5/6

KALORIE...hmm nie mam pojęcia. Na opakowaniu był jedynie skład.W opakowaniu wchodziło jak widać 4sztuki. Ze strony ileważy.pl zaczerpnęłam 
Na 1 sztukę
Energia
293kcal
Białko
12.8g
Tłuszcz
18.9g
Węglowodany
19.5g
Błonnik
1.5g

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz